2005. november. 30. 00:00 Utolsó frissítés: 2005. november. 30. 16:31 Trend

Sztárok illata

Második parfümjének piacra dobására készül Jennifer Lopez.

Második parfümjének piacra dobására készül Jennifer Lopez. Az amerikai popsztár a New York-i Coty parfüm- és kozmetikumgyártó céggel dolgozik együtt az új J.Lo-parfüm megalkotásán. Fehérpézsmaillat és grúz őszibarack kivonatának a keveréke: ezúttal ezt ajánlotta neki Bernd Beetz, a Coty vezérigazgatója, aki - a kilencvenes évek végén még a Christian Dior alkalmazottjaként - a nagy sikerű J'Adore parfümöt is megalkotta. Az 55 éves üzletember a főként esti megjelenéshez ajánlott új J.Lo-parfümöt decens, fehér, gyémántdíszítésű üvegbe csomagolná.

Aligha véletlen, hogy az - immár New York-i székhelyű - Coty most másodszor is üzletel az amerikai énekesnővel. A három éve piacra került, a tisztaság, a frissesség és a szexiség jelszóhármasával és ugyancsak Jennifer Lopezzel reklámozott, Glow elnevezésű parfüm a cég történetének egyik legsikeresebb terméke volt: évente 100 millió dollárnyi bevételt hozott. A szerződés részleteit nem hozták ugyan nyilvánosságra, iparági szakértők azonban biztosra veszik, hogy az énekesnő az ilyenkor megszokott részesedést, az eladások 5-10 százalékát kaphatta, amiért a nevét adja az illathoz.

Sztárok nevével parfümöt eladni nem új találmány. Az úttörő a neves olasz divattervező, Elsa Schiaparelli volt, aki az 1930-as évek szexszimbólumának számító amerikai filmszínésznő, Mae West legendás alakjára emlékeztető parfümösüvegcsével állt elő. Őt a francia Givenchy divatház követte, amely az ötvenes években egy másik amerikai filmsztár, Audrey Hepburn nevével dobott piacra parfümöt. Némi szünet után, 1987-ben a színészi karrierjét addigra már lezáró, ám magánéleti botrányai miatt még mindig a címlapokon szereplő Elizabeth Taylor jelent meg saját parfümmel, a Passionnal. Ennek sikerén felbuzdulva az Elizabeth Arden amerikai kozmetikumgyártó kérte fel Liz Taylort, hogy adja nevét a White Diamondshoz, amely 1 milliárd dolláros eladásaival minden idők legsikeresebb parfümjének bizonyult.

Az utóbbi években számos sportoló, szupermodell nevét viselik már parfümök és különféle kozmetikumok. Jennifer Lopezt egyébként az Elizabeth Arden is szerette volna megnyerni magának, és miután kosarat kapott a szexis popsztártól, egy másikkal, Britney Spearsszel szerződött, a "cég arca" feladatot pedig Catherine Zeta-Jonesra bízta. Ugyanezt a szerepet francia riválisa, a Chanel Nicole Kidmanre testálta.

Csakhogy nem minden sztár neve bizonyul aranybányának. Az amerikai Estée Lauder például, hogy az idősebb férfikorosztályt megnyerje, a playboyéletmódjáról híres, többször is csődbe ment ingatlanspekuláns, Donald Trump nevével próbált illatszert eladni. A katasztrofális értékesítési adatok láttán aztán gyorsan a fiatalok felé fordult: új választottai a tinilányok szívét megdobogtató, jóképű Enrique Iglesias és a szexis popsztár, Beyoncé. Ajánlatos jól megválasztani a kiszemelt sztár személyét, hiszen nem akármilyen üzletről van szó: a mintegy 25 milliárd dolláros éves forgalmú parfümpiacon a sztárparfümeladások értéke megközelíti az 1 milliárd dollárt.

A hírességek szerződtetésében a Coty jár az élen, hiszen "portfóliójában" többek között a Szex és New York egyik sztárja, Sarah Jessica Parker, David Beckham futballsztár, Shania Twain kanadai countryénekes és Céline Dion popdíva található. Sikereit látva most a riválisai is erősíteni próbálnak: az Estée Lauder decemberben jelenik meg a rapsztár Puff Daddy, jövő tavasszal pedig az Andre Agassi-Steffi Graf házaspár nevével fémjelzett parfümmel. Jövőre az Elizabeth Arden a legfiatalabb korosztályt Hilary Duff tinisztár, az idősebbet pedig Danielle Steel lektűríró illatával akarja megnyerni magának.

hvg360 Németh András 2025. január. 12. 15:30

Minden irányba hajlítható, testmeleg plüssállat, ami eltűri, hogy szereted – hogyan lett a kutyából négylábú gyerek?

Egyre több az olyan kutyatulajdonos, aki úgy érzi, számára mindenkinél fontosabb négylábú barátja. A háziállatok, közülük is elsősorban a kutyák szerepe néhány évtized alatt gyökeresen megváltozott, a tudósok szerint eljött a háziasítás új hulláma. Mit mond el a magyar kutyákról és gazdáikról az ELTE etológiai tanszék felmérése, és milyen típusú kutyák kerülhetnek többségbe néhány évtizeden belül?