Tovább épülhet a beomlott alagút az M6-oson
A pécsi bányakapitányság zöld utat adott a júliusban beomlott alagút továbbépítésének – írja mai számában a Dunántúli Napló.
Kereki Ferenc, a pécsi bányakapitányság vezetője a lapnak hangsúlyozta, az ő javaslatuk alapján a Nemzeti Közlekedési Hatóság rendelheti el a munka folytatását és adhat utasítást a kivitelező MCG konzorciumnak, amelynek a megbízására a Strabag Tunnel építi az alagutat. A szakmai döntés szerint a kivitelezőnek az omlás környékén az eddig alkalmazott technikát biztonsági kiegészítésekkel kell alkalmaznia.
Július végén az épülő M6/M60-as autópálya Szekszárd és Bóly között épülő szakaszának egyik alagútja omlott be egy nagyjából 100 méteres részen, majd később a talaj süllyedése miatt az alagút más részei is sérültek. Az omlás előtt a szakemberek már figyelmeztettek a veszélyre, így a vállalkozó az alagútépítési munkákat időben le tudta állítani és értesítette a hatóságokat.
Mostanra két hónapos csúszásba került a kivitelező, az M6-os autópálya átadását eredetileg a 2010-es pécsi Európa Kulturális Fővárosa évre vállalta. Rakita András, a Mecsek Construction Group (MCG) főmérnöke korábban úgy nyilatkozott, hogy amint az akadályok elhárulnak, a munka folytatódni fog, mert a határidő betartása nemcsak gazdasági, hanem a pécsi EKF program miatt társadalmi érdek is.