Gazdaság hvg.hu 2024. október. 12. 13:19

Kína kiegyezne az EU-val a villanyautó-vámról

Peking kompromisszumos megoldást szeretne, a kínai iparkamara pedig árazási tervet készít.

Kína kereskedelmi minisztériuma leülne tárgyalni az európai vezetőkkel a kereskedelmi háborúról, elsősorban az elektromosautók európai importjáról. Bíznak egy kompromisszumos megoldásban – írja a Portfolio.hu a Reuters cikke alapján.

A kínai kereskedelmi minisztérium felhívta az európai illetékeseket, hogy amint lehet, küldjenek egy technikai csapatot Kínába a személyes tárgyalások folytatása érdekében.

Azt is hozzátették, bíznak benne, hogy az európai és kínai fél „félúton találkozhat”, azaz egy kompromisszumos megoldás születhet a konfliktusban, és konstruktív tárgyalásokat folytathatnak.

Azt is közölték: a kínai vállalatok felhatalmazták a gép- és elektronikai kereskedelmi kamarát, hogy az iparág általános helyzetét tükröző árazási tervet javasoljon.

Az Európai Unió október 4-én szavazta meg, hogy akár 45 százalékos vámot is kivethessenek a Kínából érkező elektromos járművekre. A tarifa mértéke autógyártónként változik: a Tesla járműveit például csak 7,8 százalékos, míg a kínai SAIC autóit 35,6 százalékos vám fogja sújtani, ez hozzáadódik a jelenleg is érvényben lévő 10 százalékos vámra, így lesz a legmagasabb vámtarifa 45 százalékos. Az EU döntése azután született, hogy egy vizsgálat megállapította: a kínai cégek állami támogatásaik révén tisztességtelen versenyelőnyben vannak az európai piacon.

Peking tagadja ezt az állítást, és saját vámokkal fenyegette meg az európai tej-, pálinka-, sertéshús- és autóipari ágazatokat.

Itt van Kína válaszlépése: megvámolják az európai konyakot

A döntést néhány nappal azután hozta meg Peking, hogy az EU elfogadta a kínai elektromos autókra kivetett büntetővámot.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.