Peking kompromisszumos megoldást szeretne, a kínai iparkamara pedig árazási tervet készít.
Kína kereskedelmi minisztériuma leülne tárgyalni az európai vezetőkkel a kereskedelmi háborúról, elsősorban az elektromosautók európai importjáról. Bíznak egy kompromisszumos megoldásban – írja a Portfolio.hu a Reuters cikke alapján.
A kínai kereskedelmi minisztérium felhívta az európai illetékeseket, hogy amint lehet, küldjenek egy technikai csapatot Kínába a személyes tárgyalások folytatása érdekében.
Azt is hozzátették, bíznak benne, hogy az európai és kínai fél „félúton találkozhat”, azaz egy kompromisszumos megoldás születhet a konfliktusban, és konstruktív tárgyalásokat folytathatnak.
Azt is közölték: a kínai vállalatok felhatalmazták a gép- és elektronikai kereskedelmi kamarát, hogy az iparág általános helyzetét tükröző árazási tervet javasoljon.
Az Európai Unió október 4-én szavazta meg, hogy akár 45 százalékos vámot is kivethessenek a Kínából érkező elektromos járművekre. A tarifa mértéke autógyártónként változik: a Tesla járműveit például csak 7,8 százalékos, míg a kínai SAIC autóit 35,6 százalékos vám fogja sújtani, ez hozzáadódik a jelenleg is érvényben lévő 10 százalékos vámra, így lesz a legmagasabb vámtarifa 45 százalékos. Az EU döntése azután született, hogy egy vizsgálat megállapította: a kínai cégek állami támogatásaik révén tisztességtelen versenyelőnyben vannak az európai piacon.
Peking tagadja ezt az állítást, és saját vámokkal fenyegette meg az európai tej-, pálinka-, sertéshús- és autóipari ágazatokat.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.