Lázár János szerint kevés a pénz, ezért a 76-os út helyett a 74-es bővíthetik négysávossá.
Úgy tűnik, lekerült a kormány napirendjéről az ország legdrágább autópálya-beruházásaként beharangozott gyorsforgalmi fejlesztés, a 76-os út kibővítése kétszer két sávos autópályává – írja a vg.hu.
A lap szerint erre Lázár János építési és közlekedési miniszter szavaiból lehet következtetni, aki a múlt héten Nagykanizsán kampányolt. „Azt szeretném, ha a zalaegerszegi polgártársaim megértenék, hogy a leggyorsabb, legolcsóbb és legjobb út Zalaegerszegről Budapestre Nagykanizsán át vezet, én ezt támogatom és ezt tartom elsőként megvalósíthatónak” – mondta a miniszter, utalva arra, hogy ez a 74-es út négysávosítását, és nem a 76-ost jelenti. Hozzátette, utóbbit akkor fogják megvalósítani,
ha még több pénzünk lesz”.
Mindez azért meglepő, mert Lázár tavaly decemberben maga jelentette be a Zalaegerszeget az M7-es autópályával összekötő M76-os beruházást a Zala megyei Fenékpusztán.
A hírnek legkevésbé a zalaegerszegiek örülhetnek, ugyanis aki Budapestre tartana, annak 48-50 kilométeres kerülőt jelent Nagykanizsa érintése. Másrészről viszont érthető: a 44 kilométer hosszúságú, a miniszter szerint is minden idők legdrágább közlekedési beruházásának nevezett fejlesztés 400 milliárd forintjába kerülne a magyar adófizetőknek, amit a mostani állapotában biztosan nem engedhet meg magának az államkassza.
(Nyitóképünk illusztráció.)
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.