Gazdaság hvg.hu 2024. március. 06. 07:42

A kormány uniós pénzből csinál 100 millió forintos propagandakampányt

Uniós forrásból is finanszírozzák annak az uniós programnak a kommunikációs kampányát, aminek része a tanárok béremelése.

Több mint 100 millió forintból tervez kommunikációs kampányt indítani a kormány, amelyben többek között az uniós támogatási programban megvalósuló, általuk „történelminek” nevezett pedagógus-béremelésről tájékoztatnák a lakosságot minél szélesebb körben és minél közérthetőbben – értesült a Népszava. A kommunikációs terv szerint rendezvényekre 71 millió forintot, médiavásárlásra – például Facebook- és egyéb hirdetésekre – 30 millió forintot, kreatív költségekre 2 millió forintot költenének.

A lap úgy tudja,

a kampányban uniós forrásokat is felhasználnának.

A kommunikációs terv szerint az „akciók” közé tartozik a hírek és más tartalmak biztosítása a központi kommunikáción keresztül weboldalakra, közösségi médiafelületekre, kampány-médiahirdetések a nyomtatott, online, elektronikus és közösségi médiában, sajtóközlemények kiadása, sajtóbeszélgetések, sajtótájékoztatók és más rendezvények szervezése, valamint a kreatív és grafikai tervezés – kiadvány, infografika, fotó, videó, animáció – is. A célcsoportok között a teljes magyar lakosságot jelölték meg, a fő célcsoport viszont a projektekben közvetve vagy közvetlenül érintettek és a szakemberek.

Az uniós program Monitoring Bizottságában független szervezetek is részt vesznek, Nagy Erzsébet, Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) ügyvivője szerint  kérték, hogy a lakosság tájékoztatása érdekében olyan „kommunikációs akciók” is legyenek, ahol nemcsak a kormány, illetve kormányközeli szervezetek és személyek, hanem más civilek is megszólalhatnak, valamint a médiaeseményekre se csak a kormánysajtót hívják meg. A PDSZ ügyvivője szerint ezt az Európai Bizottság képviselői is támogatták, de a többség által elfogadott kommunikációs terv (amit egyébként a civil oldal, benne a szakszervezetekkel, nem szavazott meg) csak annyival egészült ki, hogy lesznek sajtóbeszélgetések is.

A közigazgatási minisztérium a Népszava megkeresésére azt közölte, hogy az uniós fejlesztésért felelős intézményrendszer rendezvényei teljes körűen sajtónyilvánosak, rendszeresek a civil szervezetek bevonásával tartott konferenciák, kerekasztal-beszélgetések. Hozzátették, a kommunikációs terveket a monitoring bizottságok hagyják jóvá, amelyben civil szervezetek is részt vesznek. Közölték azt is, hogy a kommunikációs terv – amely hazai és uniós forrásból valósul meg – az EFOP Plusz uniós támogatási program idei felhívásaira, eredményeire vonatkozik, nem a pedagóguséletpálya-modell kommunikációjára.

Csakhogy a szóban forgó uniós program része a pedagógus életpálya is, olyannyira, hogy az egész program 66 százalékát is meghaladja az erre a célra fordított összeg – mutatott rá a PDSZ ügyvivője. Nagy Erzsébet azt is elmondta, furcsának találja, hogy a minisztérium „rendszeres” konferenciákról, kerekasztal-beszélgetésekről írt, ő ugyanis még egy ilyenről sem hallott.

zöldhasú
Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.