A portál forrásai szerint akár hárommilliárd euró is lehet a vételár.
December elsejéig kellene átutalnia a pénzt a magyar államnak a Budapest Airport megvásárlására - írja a Telex, amely emlékeztet arra: a kormány 51 százalékos tulajdonrészt szeretne a ferihegyi repülőteret üzemeltető társaságban, a partner, 49 százalékos résszel pedig a francia Vinci óriáscég lenne, bár ezt hivatalosan nem erősítették meg.
A portál elemzésében arról ír, a teljes vételár iparági becslések szerint 1-3 milliárd euró között lehet - ez kevesebb, mint az a 4,4 milliárd euró, amelyre - adósságokkal együtt - még 2021-ben értékelték a Budapest Airportot.
Azt, hogy a vételárból a ráeső részt nagyon nehezen tudja összekaparni az állam, az elmúlt hetek híreiből is világossá vált. Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter korábban a Bloombergnek arról beszélt: Magyarország azt tervezi, hogy a repülőtér megvásárlását eszközértékesítésből, költségvetési bevételekből és az állami hitelezők pénzeszközeiből finanszírozza. Az állam ennek keretében többek között értékesítette az Erste Bankban levő, 15 százalékos tulajdonrészét, illetve a VIG biztosítótársaságaiban tavaly megszerezett 45 százalékos részesedését 10 százalékra csökkentette, de rendkívüli devizakötvény-kibocsátás is történt az elmúlt időszakban.
Arról a Bloomberg írt nemrég, hogy így is erősen kérdéses, meglesz-e az egyezség a tervezett időpontra, az év végére.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.