A közlekedésszervezéshez átfogó vizsgálatok, szakmai tanulmányok kellenek, nem népszavazások vagy lakógyűlések a mérnökök kamarája szerint.
Egyetért és támogatja a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK), a Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara (PMKIK), valamint az ÉVOSZ közlekedési intézkedésekkel kapcsolatos állásfoglalását a Magyar Mérnöki Kamara – derült ki keddi közleményükból.
Az iparkamarák pár hete adták ki állásfoglalásukat, a budapesti autósüldözéssel kapcsolataban, szűk kilenc hónappal az önkormányzati választások előtt.
Az iparkamarák szerint akkora a baj a budapesti közlekedéssel, hogy az már gátolja a gazdasági növekedést
Ha a BKIK-n múlna, lenne gyalogos- és biciklishíd Budapesten.
Az MMK most azzal érvel, hogy “a közlekedés állapota jelentősen befolyásolja mind a lakókörnyezet, mind a gazdasági környezet minőségét, egy olyan komplex rendszer, amelybe az ad hoc beavatkozások súlyos zavarokat okozhatnak. A közlekedésszervezés folyamata megkívánja minden közlekedési szakág együttes, átfogó vizsgálatát”, ezért, mint írták
elengedhetetlen, hogy a döntések megalapozásához elkészüljenek a szakmailag szükséges tanulmányok és vizsgálatok. Ezek nem helyettesíthetők közvéleménykutatással, népszavazással vagy lakógyűléssel stb.
Az MMK fel is ajánlotta mindehhez az általuk nyilvántartott mérnökök – akik közül közel 3000 rendelkezik a közlekedés valamely szakágához tartozó szakértői vagy tervezői jogosultsággal – szakmai segítségét minden döntéshozó számára.
Folytatódik a vita az Üllői úti védett kerékpársávokról
Vitézy Dávid volt államtitkár ismét egy órát töltött a helyszínen, hogy igazolja korábbi állításait.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.