Nem abból fog meggazdagodni Budapest, amit a reklámok elhelyezéséért fizetnek a cégek a főváros kasszájába.
A fővárosi önkormányzatnak nincs bevétele a buszmegállók felszíni váróinak reklámfelületeiből, a hirdetőoszlopok pedig mindössze 65,6 millió forint bevételt hoztak – tette közzé a városvezetés a 2021-es adatokat a Népszava adatigénylésére válaszolva.
A metróállomások hirdetési felületeiből ennél nagyobb pénz lett, azok évi 580-614 millió forint bevételt hoznak.
A szerződéseket erről még 2006-ban kötötték meg, az utcai hirdetőoszlopokat a Mahir Cityposter Kft. kapta akkor meg 25 évre – ez a cég akkor még Simicska Lajosé volt, most már Mészáros Lőrinc köreihez tartozik. Az utasvárókat pedig a JCDecaux jogelődje szerezte meg.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.