Gazdaság hvg.hu 2023. február. 05. 19:50

Csökkenti húskínálatát a Lidl

A cég környezetvédelmi szempontokra hivatkozik.

Stratégiaváltást jelentett be a Lidl, amelynek keretében üzleteikben fokozatosan növelnék zöldségek és növényi fehérjék arányát a húsfélékhez képest – számolt be a német Lebensmittel Zeitung. Mint írják, a döntéssel elsősorban a fiatal vásárlóknak akarnak kedvezni és megkülönböztetni magukat a konkurenciától.

Nincs második bolygónk, nincs más választásunk – indokolta a döntést a Lidl vezetősége, mert úgy látják, a Föld csak úgy képes élelemmel ellátni a növekvő lakosságot, ha visszafogjuk a húsfogyasztást. Hozzátették, a lépés különösen népszerű lehet majd a fiatalok körében, akik fogékonyabbak a klímaváltozással kapcsolatos problémákra, de azoknak is hasznos lehet a megváltozott kínálat, akik szeretnének kevesebb állati eredetű terméket enni. A húsfélék háttérbe szorítása mellett tematikus heteket tartanak majd, ahol a vegetáriánus és vegán termékekre fektetik a hangsúlyt.

A növényi termékek arányát fenntarthatósági jelentésben közli majd a Lidl, ezt várhatóan már idén nyilvánosságra hozzák, 2025-ig pedig fokozatosan csökkentik a húskínálatot. Az egyelőre nem egyértelmű, magyarországi üzleteikben mikor következhet be a modellváltás.

"A vegánoknak mindenképpen fejlődniük kell az érvelésben és a békés kommunikációban"

A vegánokról sokakban az a kép él, hogy harciasak, sokszor próbálják ránk erőltetni a nézeteiket. Az idén negyedik alkalommal megrendezett húsmentes január, azaz Veganuár kihívás szervezőjével, Vida Raullal beszélgettünk arról, hogy miért térnek át az emberek a veganizmusra, miért nincs elég vegán választék az étlapok menüjében, vagy éppen arról, milyen hatással lehet az állatok elnyomására Orbán Viktor „Viszlát, röfi!"

zöldhasú
Hirdetés