Michael O'Leary arra figyelmeztetett, hogy ez eddigi 40 eurós repülőjegyeik 50-60 euróra emelkednek.
Michael O’Leary, a Ryanair vezetője szerint a repülőjegyek árai valószínűleg emelkedni fognak a következő öt évben, mert a repülés „túl olcsóvá” vált ahhoz, hogy profitot termeljen - számol be a Guardian.
„Abszurdnak tartom, valahányszor Stanstedbe repülök, a vonatút London központjába drágább, mint a repülőjegy” – mondta Michael O’Leary. Hozzátette, a magas olajárak és a környezetvédelmi díjak miatt arra számít, hogy a Ryanair átlagos viteldíja 40 euróról 50-60 euróra emelkedik középtávon.
Figyelmeztetése azután hangzott el, hogy a jegyárak emelkedtek Európában és az Egyesült Államokban, mivel az utasok visszatértek a koronavírus-járvány miatti leállások után, de eközben egyes légitársaságok létszámhiány miatt csökkentették a kapacitásukat.
Bírálta az Egyesült Királyság kormányát és a Brexit „katasztrófájának” nevezte azt, hogy megakadályozta, hogy a légitársaságok könnyen toborozzanak európai munkaerőt, és így tovább nőtt a munkaerőhiány ezen a nyáron. „Az idiotizmus csúcsa volt az egységes piacról való kilépés” – mondta az erős kifejezéseket kedvelő Michael O’Leary.
A légitársaságok a jövő héten új járattörlési hullámot készülnek bejelenteni. Csütörtökön és pénteken a Heathrow utasai hosszú sorban állásra, törölt járatokra és elveszett poggyászokra panaszkodtak.
A Ryanair főnöke arra számít, hogy az olajárak magasabbak maradnak a következő négy-öt évben, „amíg le nem tudjuk leszoktatni magunkat az orosz olajról és gázról”. Hozzátette: arra számít, hogy jövőre szélesebb körű inflációs nyomás sújtja majd a légiközlekedési ágazatot, beleértve a személyzeti költségeket és a légiforgalmi irányítói és a környezetvédelmi díjak növekedését is.
A Ryanair gyakorlatilag az egyetlen nagy légitársaság Európában a Guardian szerint, amely kikerülte a személyzethiány miatti fennakadásokat. Az EasyJet a múlt hónapban nyilvánosságra hozta, hogy idén 8000 álláspályázót utasított el állampolgárságuk miatt, akik többsége az EU-ból származott. Eközben az Egyesült Királyság Közlekedési Minisztériuma azt közölte, hogy világszerte fennakadások voltak a létszámhiány miatt.
Olvassa el erről írt cikkünket:
Elérte Budapestet az európai reptérkáosz, de itt az extraprofitadó is okozhat kellemetlen meglepetéseket
Járattörlések, több órás késések, kígyózó sorok - komoly gondokat okozott a nagyobb európai repülőtereken a koronavírus utáni újraindulás. Miközben egyre többen akarnak utazni, a repülőtéri kiszolgáló cégek és a légitársaságok munkaerőhiánnyal és sztrájkokkal küzdenek. Ferihegyen a késésekkel és a növekvő utasforgalommal egyelőre meg tudnak birkózni, de a külföldi problémák az ide utazók életét is megkeseríthetik.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.