Módosították a vállalkozói szerződést a beruházást tervező Főmtervvel.
Folytatódhat a gödöllői (H8) és a csömöri (H9) HÉV felújításának és metróvá fejlesztésének tervezése, a szükséges engedélyek beszerzése – mondta Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója hétfőn Budapesten.
Vitézy a beruházást tervező Főmtervvel aláírt vállalkozói szerződés módosítása alkalmából tartott rendezvényen közölte: a projekt megvalósulásával növekszik a közösségi közlekedés versenyképessége a térségben, gyorsabban, egyszerűbben lehet majd megközelíteni a főváros belső területeit, a kötöttpályás közlekedés térnyerése pedig csökkenti a környezetterhelést.
A beruházás során azonos műszaki sztenderdre hozzák a HÉV-et a metróval, és az összekötéssel megteremtésével átszállás nélküli utazás lehetőségét biztosítanák a teljes vonalon – magyarázta.
A költségekről a vezérigazgató azt mondta: kész tervvel, engedéllyel rendelkező beruházásokhoz könnyebb forrást szerezni. Bizakodásra adhat okot az a globális tendencia is, hogy fejleszteni kell az elektromos kötöttpályás közlekedést, amit az európai uniós források tervezésekor figyelembe lehet venni.
Új 2-es metró megálló létesülne a Hungexpo bejáratához közel lévő Törökőrnél, amely átszállási lehetőséget adna más vonalakra. Az Örs vezér terénél lábakra helyezett „magasvezetést” alakítanának ki. Új megállókat létesítenének, az új körvasúttal közös részen átszállási kapcsolatot alakítanának ki, fejlesztenék az állomásokat, a kistárcsai kórháznál P+R parkolóházat építenének – ismertette Vitézy Dávid.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.