Elkezdődött a 71-es vasútvonal felújítása, amelynek része az állomás teljes rekonstrukciója is.
Budapest egyik legelavultabb vasútállomása jelenleg a rákospalota-újpesti. Szűk, nem akadálymentes peronok, hiányzó perontetők, lelakott környezet. Itt az ideje ezen változtatni – írta Facebook-bejegyzésében Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója.
Elkezdődött a Rákospalota-Újpest-Veresegyház–Vác-vasútvonal teljes felújításának tervezése, ennek része a Rákospalota-Újpest állomás teljes megújítása és korszerűsítése is. A tervek szerint a mostani peronok helyét tágas, fedett, korszerű középperonok veszik át. A történeti állomásépület megmarad és megújul. „Szeretnénk P+R parkolót is, bár ebben még nincs egyetértés az önkormányzatokkal” – írta Vitézy.
Az M3-as metró északi meghosszabbításának BKK által készített terveivel is harmonizálják az elképzeléseket, ha egyszer megépül a metró, színvonalas átszállópont jön majd itt létre vasút és metró között.
A tervek szerint ezen a vonalon majd negyedóránként járnak a szerelvények és, ahol „a pálya geometriai adottságai megengedik” 100–120 km/óra sebességgel is mehetnek majd a vonatok.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.