Ugrásra kész lesz Mészáros Lőrinc, ha elstartol a V0 vasúti körgyűrű építése
A fővárost elkerülő vasútvonalra valóban szükség van, ellentétben a Budapest-Belgrád vonallal, amelynek építésében a felcsúti milliárdos érdekelt. Az biztos, hogy időben nem ütközhetne a két gigantikus beruházás, vagyis Mészáros építési kapacitásai mindkettőre elegendők lehetnének.
Ma még marginális szerepe van a vasúti árufuvarozásnak a kelet-nyugati irányú kereskedelemben, de a befektetők hatalmas lehetőséget látnak a kötött pályás fuvarozásban. Az Ázsiából érkező vasúti teherforgalom évek óta folyamatosan nő, és a tendencia várhatóan a következő években sem fog megtörni. Az Oroszországon átmenő tranzit 2021-ben elérhette az egymillió konténernyi árut, 2024-ben ez a szám 1,7 millió lehet, az orosz szállítmányozási stratégia 2035-re évi 3,7 millió konténert tűzött célul – derül ki Julia Koszolopova, az orosz RZD vasúttársaság magyarországi leánya, az RZDL Europe Kft. ügyvezetője prezentációjából.
Magyarország jelenleg alig részesül a transzeurázsiai vasúti szállítmányozásból, 2021 novemberében hatalmas sikerként ünnepelte a kormány – a helyszínen egy államtitkárral és a MÁV elnökével –, hogy Záhonyba befutott a 100. konténervonat Kínából. A fejlődés valóban hatalmas, a megelőző évben mindössze 38 tehervonat érkezett, a kínai teherforgalom négy évvel azelőtt indult újra egyáltalán.
Orbán hízelgéséről és a Varga-Szijjártó-marakodásról is szól a vasúti gigaprojekt
Orosz és kínai érdekeket is kiszolgál Orbán Viktor, hogy a kormányához közel álló üzletembereknek újabb hatalmas üzleteket hozzon. A Kína és Európa közötti vasúti áruforgalom ideterelésének reménybeli profitján miniszterek és holdudvaraik marakodnak, miközben mindegyik kap állami milliárdokat is.