A társaság nem kínált kellő számú versengő biztosítási terméket, de az ügyféltájékoztatása és adatszolgáltatása is hiányosnak bizonyult.
Harmincmillió forint felügyeleti és 5 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Raiffeisen Biztosításközvetítőre a Magyar Nemzeti Bank (MNB).
A jegybank indoklása szerint a társaság a nem-életbiztosítások esetében részben, míg az életbiztosításoknál egyáltalán nem teljesítette az engedélye szerinti, többes ügynöki működésére vonatkozó alapvető jogszabályi követelményeket. (A többes ügynök több biztosító független ügynöke, jogilag ezek közvetlen képviselőjének számít.) A jegybank megállapította, hogy a többes ügynök belső nyilvántartásában szereplő adatok több esetben eltértek a biztosításközvetítői nyilvántartásban rögzített adatoktól. Egyes táblákat, értékeket nem az adatszolgáltatási jogszabályokban szereplő kitöltési útmutatóknak megfelelően adtak meg. A vizsgálat továbbá feltárta azt is, hogy a fogyasztók részére a szerződéskötést megelőzően átadott tájékoztató nem felelt meg maradéktalanul a vonatkozó jogszabályi előírásoknak.
Az MNB azt is kifogásolta, hogy a vállalkozás nem gondoskodott a termékek jogszerű értékesítésének feltételét jelentő képzések, továbbképzések megtartásáról sem. A jegybank előírta határozatában a társaságnak, hogy a feltárt hiányosságok kijavításáról január 31-ig írásban számoljon be. A bírság összegét enyhítette, hogy a Raiffeisen Biztosításközvetítő együttműködött a vizsgálat során.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.