A GVH azt gyanítja, hogy a fogyasztókat megtévesztő reklám futhatott a teleshopban.
Eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Telemarketing International Kft.-vel, valamint annak osztrák anyacégével a Mediashop GmbH-val szemben, mivel arra gyanakszanak, hogy a cégek tisztességtelenül és direktmarketing eszközökkel reklámoztak egy elektromos gyomirtót országos tévékben – számolt be a Média1.
A GVH gyanúja szerint a cégek megtévesztően ígérték egy Hammersmith Bionic Burner különleges árelőnyét. A reklámok emellett feltehetően valótlanul keltették azt a látszatot, hogy az ajánlat csak korlátozott ideig él. A cégek azt is állították, hogy az elektromos gyomirtó grill- és kandallógyújtóként is használható – feltehetően elhallgatva, hogy ehhez kell egy olyan fúvóka is, ami nincs benne a csomagolásban, hanem külön kell megrendelni azt.
A GVH három hónapig jár el – ez szükség esetén még két hónappal megtoldható –, azt azonban kiemelték, hogy vizsgálatuk indulása nem jelenti azt, hogy a vállalkozás a jogsértést valóban el is követte.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.