Gazdaság hvg.hu 2021. augusztus. 06. 15:17

4600 új pilótát venne fel a Wizz Air 2030-ig

Idén már kiképeztek 150 új pilótát, de nem állnak meg itt: év végéig újabb 300 szakemberrel bővül a cég, 2030-ig pedig több ezer pilótát vennének fel.

A Wizz Air 2030-ig 4600 pilótával tervezi bővíteni munkatársai számát, és ehhez már el is indította a toborzást – közölte a légitársaság. A cél az, hogy újra a járvány előtti kapacitáson működhessenek, ehhez idén már 150 új pilótát képeztek ki, az év végéig pedig további 300 állhat munkába.

A Wizz Airhez csatlakozó pilóták Airbus A320, illetve A321 repülőgépeket vezethetnek majd több mint 800 útvonalon, 191 úti cél között, 49 országban.

A Wizz Air folyamatosan növeli flottáját: a következő tíz évben várhatóan 500 Airbus repülőgépesre bővül majd a légitársaság gépparkja. “Örömünkre szolgál, hogy több ezer új pilótával gazdagodhat csapatunk, főleg egy ilyen izgalmas, kihívásokkal teli időszakban, amikor további bővítéseket tervezünk globálisan is - közölte Heiko Holm, a Wizz Air Chief Operations Officere. A nagy létszámú pilótatoborzás mellett a Wizz Air mind a 43 bázisa várja légiutas-kísérők jelentkezését is.

A koronavírus-járvány egyik nagy vesztesei a légitársaságok voltak, a krízis a Wizz Airt-t is elérte. A cég 41 milliárd forint veszteséggel zárta 2020 utolsó három hónapját. Persze igyekeznek visszaállni a járvány előtti szintre, bár Váradi József vezérigazgató szerint a szektor legelőbb 2024-re állhat talpra. A diszkont légitársaság vezetője – aki, ha a következő években fel tudja tornászni a cég részvényeinek árfolyamát, akár 42 milliárd forintos bónuszt is kaphat – a HVG-nek adott interjújában nemrég azt mondta: idővel az életünk ugyanolyan lesz, mint a járvány előtt volt:

Váradi József: Semmi sem igaz abból, hogy életünk nem lesz olyan, mint volt

A hónap végére a Wizz Air eléri 2019-es kapacitását, sőt, meg is haladhatja azt - mondta el a hvg.hu-nak a diszkont légitársaság elnök-vezérigazgatója. Váradi József a lapunknak adott interjúban arról is beszélt, mennyi állami támogatáshoz jutott a pandémia idején a Wizz Air, miért ódzkodik attól, hogy Amerikára is kiterjessze cége működését, és hogy miért nem pályázik a budapesti repülőtér megvásárlására.

zöldhasú
Hirdetés