Gazdaság Lengyel Miklós 2021. július. 16. 11:24

A Facebook mintegy 300 milliárd forintot költ influenszerekre

"A legjobb lehetőséget kínáljuk több millió kreatív embernek a megélhetésre"- nyilatkozta Mark Zuckerberg a Facebook legújabb elképzeléséről, mely szerint a következő másfél évben egymilliárd dollárt költenek arra, hogy vonzó tartalmak jöjjenek létre a közösségi oldalon.

Óriási a verseny, és a Facebook csak az egyik olyan vetélytársak között mint a TikTok, a Snap, a YouTube és a Twitter, melyek mind hasonló terveket forralnak - írja a Forbes, amely gyorsan hozzáteszi, hogy tavaly a Facebook forgalma 86 milliárd dollár volt. Ehhez képest az egymilliárd dollár nem is olyan sok, különösen hogyha figyelembe vesszük, milyen ravasz üzleti konstrukcióról van szó.

Mark Zuckerberg ugyanis úgy ajánl együttműködést az influenszereknek, hogy végső soron a Facebook hirdetési bevételei is növekedjenek. A hirdetési jövedelmek ugyanis megoszlanak az influenszerek és a Facebook között.

És bár a sikeres influenszerek valószínűleg nem sokáig maradnak meg a Facebook keretei között, de addigis szép hirdetési jövedelmeket hoznak.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Mátraházi Zsuzsa 2025. január. 10. 19:30

Sabján Adrienn kajatortacukrász: „Olyasmit nem vállalok el, amit jobb, ha nem látnak a hűtőbe bekukucskáló gyermekeim”

Jól fizető szakmából piaci szempontból a legrosszabbkor váltott, mégis sikerre vitte vállalkozását. Furcsán indult, de a hermelintorta sem fogott ki rajta. Megküzdött „véres” feladattal is, de nemet mondott a szülést ábrázoló tortára. Elárulja, hogy már nem igazán szereti az édességet, de persze mindent megkóstol, amit készít, és a versenytársak termékeit is elemeznie kell. HVG-portré.