Kiírták a pályázatot a váci Duna-híd tervezésére, a végeredmény alapjaiban változtathatja meg a Szentendrei-sziget hangulatát.
A Szentendrei-szigeten keresztül kötné össze a M2-es autóutat és a 11-es utat az új, váci Duna-híd, amelynek tervezésére most írta ki a pályázatot a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. – adta hírül a Telex. Az új, 16 kilométeres közlekedési folyosó így végső soron a szigeten áthaladva kapcsolná össze Gödöllőt és Esztergomot.
A pályázaton nyertes tervező a híd kivitelezésének előkészítése érdekében döntéselőkészítő tanulmány, tanulmányterv, és környezeti hatástanulmány készítésére kap megbízást.
A pályázati kiírás szerint a Duna főágán minimálisan 600 méter szerkezeti hosszúságú és a hajózási paramétereknek megfelelő, minimálisan 120–180 méteres hídnyílásokkal épített hídszerkezet előkészítése szükséges. Vizsgálandó továbbá a tahi kisági kapcsolat a 11-es főútig. Az átkelési hely megválasztását mindkét Duna-ágon legalább két-két átvezetési ponton végzendő geotechnikai fúrásokkal is meg kell alapozni. Hidanként legalább három különböző hídszerkezet vizsgálata alapján kell javaslatot tenni, a kapcsolódó úthálózati nyomvonallal együtt.
A lap szerint a híd megépítéséért Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára lobbizik erősen.
A lap szerint a beruházás megvalósulásával jelentősen megváltozhat a Szentendrei-sziget hangulata. Ez jelenleg az agglomeráció egyik legnyugodtabb térsége, épp az autók hiánya miatt, ugyanis csak Tahitótfalunál lehet rá behajtani.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.