A Media1 becslése szerint ez kilencszerese az RTL Magyarország államtól származó bevételeinek.
Több mint 20 milliárd forintnyi állami reklámköltés landolhatott tavaly a TV2 Média Csoportnál – derítette ki a Media1. Ez több mint kilencszerese az RTL Magyarország állami pénzének, ami egyébként szintén emelkedett 2020-ban.
A lap már korábban beszámolt róla, hogy az RTL Magyarország nettó 2.495.600.000 Ft, azaz közel 2,5 milliárd forint állami reklámbevételre tett szert 2020-ban, ami 29 százalékkal haladta meg az előző évi összeget. A vállalat tájékoztatása szerint ennek jelentős része, több mint 1,8 milliárd forint társadalmi célú reklámból folyt be.
Nem válaszolt viszont a Media1 kérdéseire a TV2 Media Csoport, ezért a lap a médiaügynökségek által is használt Kantar szoftverből szerzett adatokat. Ebből az derült ki, hogy a TV2 Média Csoport Zrt. listaáron számítva nettó 23,69 milliárd Ft állami reklámbevételre tett szert 2020-ban. Ez jelentős növekedés a 2019-es listaáron számított 19 milliárd forinthoz képest, de a dologhoz hozzátartozik, hogy a listaáron kínált hirdetéshelyeket valójában különféle kedvezményekkel szokták értékesíteni.
Egy reklámszakértő ez alapján becsülte meg a lapnak, mennyit kaphatott a TV2 és arra jutott, hogy átszámítva alaphangon 20 milliárd forint + áfa körül lehetett a nettó ár, vagyis ennyivel gazdagította az állam az adófizetők pénzén a vállalatot tavaly, de akár magasabb is lehetett az összeg.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.