A mostani és a jövő héten egy műszakos rendben termel a járműgyártás.
Szinte nincs a világon olyan autóipari cég, amelynek ne okozott volna gondot, hogy világszerte fennakadások voltak a félvezetők szállításában. A problémáról és annak hátteréről itt írtunk bővebben:
Mi köze az Apple-nek ahhoz, hogy leáll a kecskeméti Mercedes-gyár?
Rég nem látott gonddal küzdenek világszerte a járműipari cégek: nincs elég chip, márpedig az nélkülözhetetlen a négy kereken guruló számítógépekhez. Nagyon úgy tűnik: elszámolta magát az autóipar, és felülbecsülte a koronavírus-járvány miatti visszaesést. A háttérben pedig felsejlenek az eddig nem kimondottan vetélytárs cégek, mint az Apple, a Sony vagy a Microsoft.
A cikk megírása előtt kerestük az Audi Hungaria Zrt.-t is, ahonnan most érkezett válasz. Elismerték, hogy a probléma az Audi Hungaria működésére is hatást gyakorol, mint írták „az alkatrészellátási fennakadások következtében vállalatunknál is az alkatrészellátáshoz kell igazítanunk a termelést”.
Ugyanakkor a motorgyártás alapvetően a megszokott menetrend szerint termel, ám egy-egy eseti átmeneti csökkentett termelés, részleges műszakmódosítás előfordul a mostani és a következő héten. Ennek megfelelően a járműgyártás ebben az időszakban egy műszakos rendben termel.
Hozzátették: dolgoznak azon, hogy az alkatrészellátási hiányt a lehető leggyorsabban megoldják és bíznak abban, hogy hamarosan vissza tudnak állni a normál menetrendre.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.