Változnak a vásárlói szokások, de a koronavírus sem tett jót az üzletláncoknak.
A csökkenő forgalom és az előretörő online vásárlás hatására a H&M a múlt héten bejelentette, hogy üzleteinek öt százalékát, 250-et bezár jövőre – írja a G7. A bezárási hullám nemcsak ezt a láncot érinti, és valószínűleg nem is csak a szokások megváltozása, hanem a koronavírus miatti visszaesés is áll a háttérben.
A cikk szerint a ruhaipari óriás, az Inditex látványosabb átalakításba kezd mint a H&M, ugyanis üzletei közel húsz százalékát, 1200-at zár be, és 450 nagyobb és magasabb minőségű üzletet nyit meg “prémium helyszíneken”. Az Inditex alá tartozik a Zara, a Bershka, a Pull&Bear, a Massimo Dutti vagy a Stradivarius is.
Arról egyelőre nincs hír, hogy Magyarországot érintik-e a boltbezárások. Itthon a H&M a legnagyobb ruházati cég a tavalyi 58 milliárd forintos árbevételével, a 27 milliárdos forgalmú C&A és a 25 milliárdos Zara előtt.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.