A koronavírus miatt bevezetett korlátozások idején 50 százalékkal estek vissza a cég eladásai.
170 üzlet bezárásáról döntött a Hennes and Mauritz (H&M) üzletlánc világszerte – írja a Daily Mail. A boltbezárást a koronavírus gazdasági hatásai miatt tartják indokoltnak: a járvány alatt 50 százalékkal esett vissza az eladásaik száma. A koronavírus miatt bevezetett korlátozások idején, azaz nagyjából három hónapig nem tudtak kinyitni a divatmárka üzletei. A korlátozások lazítása óta pedig jobbára rövidített nyitvatartási idővel működhetnek.
A 170 üzletből, amit bezárnak, a tervek szerint 130-at újranyitnak majd, más helyszínen – közölte a brit lappal a cég szóvivője. Hogy pontosan melyik országok melyik helyszínein számolják fel az egységeket, arról még nem árultak el semmit. Összesen mintegy 5000 boltja van a cégnek, különböző országokban, különböző márka alatt.
A svéd ruházati kiskereskedelmi cég bevételeinek visszaeséséről a Portfolio számolt be korábban. Azt írták, a H&M bevétele 50 százalékkal 28,7 milliárd svéd koronára esett a május 31-gyel végződő negyedévben. Ez átszámítva mintegy 970 milliárd forint.
A járvány csúcspontján a H&M 5058 üzletének közel 80 százaléka zárva volt. Az üzletek újranyitása április vége óta folyamatos. Magyarországon az összes üzletük újra kinyitott már. A vásárlóknak legalább két méteres távolságot kell tartaniuk egymástól, valamint arcmaszkot is kell viselniük.