Európában és Amerikában rémes negyedéve volt a BMW-nek, és ezen az ázsiai javulás is csak kicsit tudott szépíteni.
A BMW eladásai 25,3 százalékkal csökkentek éves szinten az idei második negyedévben. Különösen Európában és Amerikában volt nagy a visszaesés, Ázsiában viszont sikerült növelni az értékesítést – közölte a cég.
A cég azt közölte, hogy április és június között összesen 485 701 autót értékesített. Európában éves összehasonlításban 45,6, Amerikában pedig 41,1 százalékkal zuhant az eladott autóik száma.
Ázsiában 7,5 százalékos volt a növekedés, ezen belül Kínában 17,1 százalékkal növelte eladását a német járműgyártó.
A BMW ebben a negyedévben jelentette be, hogy takarékossági okokból csökkenti a kiadásait, így a debreceni gyárának építését is elhalasztja. A cég arra számít, hogy a járvány terjedése és a korlátozó intézkedések miatt jelentősen csökken a kereslet az autópiacon idén, az elsődleges a likviditás megőrzése – hangzott az akkori indoklás.