A SZÉP-kártyák kiadásával volt adós a bank száz ügyfélnél. Valakihez késve juttatták el, míg más meg sem kapta.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 4 millió forint bírságot szabott ki az MKB Bankkal szemben az új SZÉP Kártya kibocsátásának és felhasználásának szabályaira vonatkozó rendelkezések megsértése miatt – írják közleményükben. Az MKB 100 ügyfél főkártyája esetében nem, vagy a lejáratot követően késedelmesen bocsátotta rendelkezésre az új SZÉP Kártyát.
A MNB szerint a bank bő 3800 esetben határidőben bocsátotta ügyfelei rendelkezésre az új főkártyát. Ötven fogyasztó esetében viszont késve – 23 esetben a lejáratot követő hónapban, 27 alkalommal akár több hónap elteltével – tette meg ezt, emellett további 50 ügyfelének – az informatikai rendszer hibás működése miatt – egyáltalán nem bocsátott ki új főkártyát.
A jogsértés miatt 4 millió forint felügyeleti bírságot szabott ki az MNB a hitelintézettel szemben. A jegybank a vizsgálatot megelőzően tavaly már fogyasztóvédelmi figyelmeztetést is küldött a bank részére az új főkártyák és pótkártyák miatt.
Az MKB Bank a közlemény szerint a vizsgálat ideje alatt az érintett 50 fogyasztó rendelkezésére bocsátotta az új főkártyákat.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.