A pályának évente 1 milliárd forint nyereséget kellene hozni, ahhoz, hogy 65 év alatt megtérüljön a befektetés.
Kizárt, hogy 65 milliárd forint elég legyen a Hajdúnánásra tervezett MotoGP-pályára, és az is, hogy a beruházás valaha megtérüljön.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium a HVG megkeresésére az építkezés megtérülésére vonatkozó kérdésére csak annyit válaszolt, hogy a kormány korszerű, multifunkciós és gazdaságosan üzemeltethető versenypályát épít az adófizetők pénzéből, amely nemcsak a MotoGP futamainak befogadására lesz alkalmas, hanem más nemzetközi versenysorozatoknak is otthont adhat. „Az ezekről folyó tárgyalások eredménye érdemben befolyásolja majd a bevételi várakozásokat” – fogalmazott a tárca.
Szerintük a beruházás kedvezően hat a térség iparára és turizmusára, az üzemeltetéshez pedig az állam „csak a kiemelt események jogdíjának mértékéig kíván forrást biztosítani”.
Szabados Gábor sportközgazdász szerint az elkölteni tervezett 65 milliárd forint belátható időn belül nem térül meg. Úgy számolt, kizárt, hogy a nyereség akár 1 milliárdot elérje évente, márpedig abban az esetben is 65 év kellene ahhoz, hogy a beruházás visszatermelje az árát. És akkor még nem is számoltunk a borítékolható, menetközbeni drágulással.
Júniusban jelentette be a kormány, hogy motorospályát épít Hajdúnánás külterületén. A pályán kívül tréning- és konferencia-központ, valamint szálloda is lesz. Az első futamot 2023-ban tartanák. A HVG úgy értesült, hogy Nyíregyháza, Balatonfőkajár és a Hungaroring jött még szóba lehetséges helyszínként.
További részletek az e heti HVG-ben.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.