Dobos Emese
Szerzőnk Dobos Emese

Az eddig itthon kizárólag internetes kereskedelemben érdekelt eMAG.hu megnyitotta első magyarországi üzletét – épp abban az időszakban váltanak a fizikai értékesítés felé, amikor Magyarországon is közelíti az e-kereskedelem aránya a nyugat-európai szintet.

Átvételi pontként és üzletként egyaránt funkcionál majd a budapesti Erzsébet körúti üzlet, amelynek megnyitásakor elhangzott: itt főleg kisebb méretű termékek, így számítástechnikai, szórakoztatóelektronikai eszközök, kiegészítők, illetve háztartási kisgépek lesznek azonnal elvihető készleten.

Ez nem jelent teljes váltást: az online értékesítés továbbra is stratégiai fontosságú marad az eMAG esetében, úgy számolnak, hogy már az első évben két számjegyű pluszforgalmat fognak az üzleteink generálni, és hosszú távon 30 százalékos növekedést remélnek az offline kereskedelemben. A hibrid kereskedelem része, hogy az üzletben vásárolt termékekre is él majd a 30 napon belüli visszavásárlási garancia, amire az online szereplők kötelezettek.

Emag

Az eMAG gyakorlatilag egy online pláza 2 millió termékkel – a műszaki és elektronikai cikkek mellett a napi fogyasztási cikkekből, játékokból is jelentős bevételük származik. A koronavírus-járvány az összes online kereskedelmi szereplőt megerősítette, ennek során bővült a napi fogyasztási cikkek kínálata is.

A járvány alatt a teljes kereskedelmi forgalom 6-7 százalékos részesedéséből 20 százalékra növekedett az online értékesítés aránya, ami megfelel a fejlett nyugat-európai online-offline aránynak. Várkonyi Balázs, az eMAG ügyvezető igazgatója szerint bár az online vásárlási láz mostanra lecsengett, az év végén akár 10 százalék felé is kúszhat a szegmens részesedése a hazai kereskedelemből, ami így is a korábbi arány közel duplája. Ugyan minden harmadik vásárlás külföldi webshopokból történik, ezek értéke azonban nem közelíti meg az itthonról rendelteket, így a nagyobb értékű, „utánanézős” és napi fogyasztási termékek internetes vásárlása során előnyt élvez a hazai cég.

Az eMAG a régió vezető online kereskedőjeként 4 országban folytatja tevékenységét: Romániában, Magyarországon, Bulgáriában és Lengyelországban. Az eMAG 2013 óta van jelen Magyarországon, mostanáig azonban kizárólag e-kereskedelemben volt aktív, amelyben 2019-re piacvezető szerepet ért el. A vállalat indulása óta 30-50 százalékos árbevétel növekedést ért el évente.

A társaság 2019-ben jelentette be, hogy fuzionál az Extreme Digitallal, a korábbi piacvezetővel. Az eMAG és az Extreme Digital már egységes mutatók és üzleti kimutatások mentén működik, közös stratégia alapján zajlanak a beszerzési és készletezési folyamatok, illetve a két szervezet működésének összehangolása is megkezdődött. A fúzióval pedig megduplázta a cég az árbevételét, és ezáltal a külföldi beszállítóknál is jobb pozícióba került.

A eMAG hosszú távú célja, hogy Budapest stratégiai területein és minden megyeszékhelyen legyen nagyon rövid időn belül üzlete. Ennek érdekében még idén további nyitásokat terveznek, amelyek nagyobbak is lesznek a körúti üzletnél.
zöldhasú
Hirdetés