Sok más gyártó is veszélyben van.
Felfüggeszthetik a termelést a Fiat egyik európai gyárában a koronavírus-járvány következtében – írja a BBC. Ezt a cég vezérigazgatója, Mike Manley mondta a Financial Timesnak. Azt nem árulta el, melyik gyárról van szó.
Az autógyártók közül nem csak a Fiat van riadókészültségben a vírus miatt. A járvány maga egyelőre csak Kínát érinti, ám az alkatrész-beszállítók jelentős része éppen ott van, ráadásul sok üzem éppen a lezárt Vuhan városában vagy környékén.
Magyarország sem ússza meg a koronavírust, és még megbetegedés sem kell hozzá
Az autógyáraktól az IT-cégekig magyarországi vállalatok is megérezhetik a koronavírus hatását: több kínai gyárban nincs termelés, nem tudni, a készletek meddig tartanak ki, lesznek-e ellátási gondok. Olyan cégek vezetőivel beszéltünk, amelyeknek Kínában (is) van érdekeltségük.
A leginkább érintett gyártók a Fiat mellett a Nissan, a General Motors, a Honda, a Renault és a PSA konszern. Veszélyeztetett emellett a Volkswagen is. Korábban már leállt a Hyundai egyik gyára, szintén a járvány okozta alkatrészhiány miatt. A Volvo pedig másik cégtől vásárol akkumulátort autóihoz, miután eredeti partnerét szintén kiiktatta a vírus.
A Toyota pénteken bejelentette, hogy csak február 17-e után indítja újra a termelést négy kínai gyárában. A cég eredetileg azt tervezte, hogy a holdújévi ünnepek után szinte azonnal, február 3-án elindítja kínai termelését. A Toyota több autót ad el Kínában, mint Japánban, tavaly 1,4 milliót értékesítettek. A vírusfertőzés nyomán a Nissan, a Honda és a Mazda kínai gyárai is állnak az MTI híre szerint.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.