Gazdaság hvg.hu 2020. február. 07. 09:31

Leállhat a Fiat gyártása a koronavírus miatt

Sok más gyártó is veszélyben van.

Felfüggeszthetik a termelést a Fiat egyik európai gyárában a koronavírus-járvány következtében – írja a BBC. Ezt a cég vezérigazgatója, Mike Manley mondta a Financial Timesnak. Azt nem árulta el, melyik gyárról van szó.

Az autógyártók közül nem csak a Fiat van riadókészültségben a vírus miatt. A járvány maga egyelőre csak Kínát érinti, ám az alkatrész-beszállítók jelentős része éppen ott van, ráadásul sok üzem éppen a lezárt Vuhan városában vagy környékén.

Magyarország sem ússza meg a koronavírust, és még megbetegedés sem kell hozzá

Az autógyáraktól az IT-cégekig magyarországi vállalatok is megérezhetik a koronavírus hatását: több kínai gyárban nincs termelés, nem tudni, a készletek meddig tartanak ki, lesznek-e ellátási gondok. Olyan cégek vezetőivel beszéltünk, amelyeknek Kínában (is) van érdekeltségük.

A leginkább érintett gyártók a Fiat mellett a Nissan, a General Motors, a Honda, a Renault és a PSA konszern. Veszélyeztetett emellett a Volkswagen is. Korábban már leállt a Hyundai egyik gyára, szintén a járvány okozta alkatrészhiány miatt. A Volvo pedig másik cégtől vásárol akkumulátort autóihoz, miután eredeti partnerét szintén kiiktatta a vírus.

A Toyota pénteken bejelentette, hogy csak február 17-e után indítja újra a termelést négy kínai gyárában. A cég eredetileg azt tervezte, hogy a holdújévi ünnepek után szinte azonnal, február 3-án elindítja kínai termelését. A Toyota több autót ad el Kínában, mint Japánban, tavaly 1,4 milliót értékesítettek. A vírusfertőzés nyomán a Nissan, a Honda és a Mazda kínai gyárai is állnak az MTI híre szerint.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.