A szépségipar legújabb tendenciái alapján 2020-ban a használt termékek piacának robbanását jósolják.
A másodkézből származó divattermékek piaca dinamikusan nő – úgy tűnik ezt a tendenciát a szépségipar is elkezdte követni. A trend Japánból és az Y generáció tagjaitól indult ki. Bár a vásárlókat elsősorban az áhított termék olcsóbb megszerzése motiválja, a kozmetikumok és szépségtermékek másodlagos piacát elsősorban a limitált kiadású termékek pörgetik, amelyeket az eredeti ár többszöröséért is értékesítenek. A legkeresettebbek a luxusparfümök, valamint a masszázseszközök és a hajszárítók. Ezt a tendenciát támasztja alá akifejezetten a szépségtermékek másodlagos piacaként szolgáló oldalak (Glambot, Poshmark) egyre növekvő népszerűsége, emellett olyan platformok, mint az Ebay is egyre jelentősebb kategóriát tesznek ki a kozmetikumok és a szépségipari termékek.
A Vogue Business megbízásából az Ipsos készített egy közvéleménykutatást, amely arra a megállapításra jutott, hogy az emberek 37 százaléka vásárolna más tulajdonában lévő, de használatlan, vagy bontatlan terméket. A megkérdezettek 68 százaléka aggódik azonban a higiénia és a baktériumok, 34 százalékuk pedig amiatt, hogy ki lehet a termék eladója és a lejárati idő is rizikófaktornak számít.
A WGSN nemzetközi trendügynökség szerint az alacsonyabb árak mellett a fenntarthatóság és a környezetvédelmi megfontolások, továbbá a közösséghez való tartozás érzése motiválják azt, miért vásárolnak szépségtermékeket másodkézből. Bár konkrét számokat nem tudnak jósolni a növekedésre, azt biztosnak tartják az iparági szakértők, hogy meghatározó irányzat lesz a szépségipar irányvonalai között.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.