Idővel a hagyományos légitársaságokra is kiterjesztenék az akciótervet.
Elkészült a fapados légitársaságokra vonatkozó fogyasztóvédelmi akcióterv-javaslat a légi utasok jogainak védelmére – jelentette be Ujhelyi István európai parlamenti képviselő. A szocialista képviselő, aki a javaslat kezdeményezője volt, a dokumentumot a napokban juttatta el Adina Valean közlekedéspolitikáért felelős uniós biztosnak.
„Fontos, hogy a fogyasztóvédelmi minimumelvárások idővel ne csak a fapados légitársaságokra vonatkozzanak, hanem a hagyományosan működő járatokra is. A fapados üzleti modell egyértelműen üdvözlendő, azonban az elmúlt időszak botrányai miatt egy fogyasztóvédelmi etikai kódex létrejötte nélkülözhetetlen volt" - emelte ki a politikus.
Az uniós biztosnak benyújtott csomag többek között arra tesz javaslatot, hogy
- miként biztosítsa a légitársaság az átfoglalások zökkenőmentességét,
- hogyan értesítse hatékonyan az utasokat a járatmódosításokról,
- illetve mennyi idő elteltével kell minden utasnak ivóvizet biztosítani a fedélzeten, ha bármilyen okból késik a felszállás,
- a légitársaságok ügyfélszolgálatainak telefonos elérését ne lehessen emelt díjas szolgáltatásként üzemeltetni,
- illetve hogy jogos követelés esetén az ügyfélnek joga legyen legkésőbb harminc nap alatt megkapni az esetleges kompenzáció összegét.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.