Sorra állnak le a kis áruszállító cégek kamionjai, és egyre nagyobb az üresen megtett utak aránya.
A kisebb magyar áruszállító cégek sorra állítják le a kamionjaikat, mert számos nemzetközi riválisuk szabálytalanul, például önköltség alatti áron is dolgozik – írja a Világgazdaság. A szállítást főtevékenységként végzőknél az üresen megtett utak aránya 18 százalékot ért el, a más ágazatokba sorolt vállalkozásoknál ugyanez 27 százalék volt.
A sok üres futásnak az az oka, hogy a vállalkozónak gyakran csak az odaútra van megbízása, a visszaútra nincs – mondta a lapnak a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének megbízott főtitkárhelyettese, Árvay Tivadar. Pedig ha az üresen megtett utak aránya már 27 százalékos, akkor a jármű csak költséget termel.
Az egyesület szerint hiába dolgoznak intenzíven és jól az Innovációs és Technológiai Minisztérium ellenőrzési csoportjai, mégis képtelenek hatékonyan kiszűrni a csalókat. Ez legfőképp létszámbeli okokkal, illetve az informatikai háttér nem megfelelő támogatásával magyarázható szerintük.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.