Nagyon nehéz dolgozókat találni a hajókra, akkora a külföldi fizetések elszívó hatása.
Matrózhiány miatt nem jár a dunai komp másfél hónapja Százhalombatta és Tököl között – írta a Népszava. A komp üzemeltetőjénél a nyár elején történt tulajdonosváltás, az új tulajdonos azt nyilatkozta a lapnak, hogy várhatóan augusztus végén indul újra a forgalom.
A Népszava több hajózással foglalkozó céget is megkérdezett a szakemberhiányról. Aki válaszolt, az mind egyetértett abban: nehéz gyakorlott hajóvezetőt és matrózt találni. A matrózképző kurzusokat indító cégek szerint azért kevés a matróz és a hajóvezető, mert a külföldi cégek elcsábítják a magyarokat. Itthon a matrózok bére 150-200 ezer forint, míg külföldön 450-550 ezer forintnyi eurót is megkereshetnek. A hajóvezetők fizetése általában 350-450 ezer forint között mozog, a külföldi hajókon viszont forintba átszámítva milliós béreket is megkereshetnek.
(Képünk illusztráció.)
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.