És még hol van a vége. A buszpótlás pedig milliárdokat visz el.
Már most három hónapos csúszásban vannak a 3-as metró felújítási munkálatai ahhoz képest, amit az északi szakasz márciusi átadásakor Tarlós István mondott a tervezett határidőkkel kapcsolatban – írta az Mfor a BKV-tól kapott válaszok alapján.
A gazdasági lap emlékeztet rá: főpolgármester a korábbi átadón azt mondta, "a déli szakasz 2020 harmadik negyedévére újul meg", a BKV által most elküldött válaszban viszont úgy fogalmaznak, hogy "a megújult déli szakasz átadása 2020 végén várható".
A csúszás egyik okaként az Mfor a "fékezett tempóban" zajló felújítást említi, ugyanis mindössze egy műszakban folyik a munka: a kivitelező munkásai 7 óra körül jelennek meg az alagútban, és legfeljebb délután 5-ig dolgoznak. De információjuk szerint az északin sem dolgoztak több műszakban, holott ott nem kellett naponta kétszer biztosítani a járművek áthaladását, mint a délin. Az egyik sínpárt ugyanis hajnalban és estére is szabaddá kell tenni, mert a metrószerelvényeknek vissza kell térniük a kötelező éjszakai átvizsgálásra.
Az Mfor szerint az sem mindegy, mennyi ideig kényszerülnek pótlóbuszozásra az utasok, ami nem csak kényelmetlen, de rengeteg pénzt visz el: az északin a hétvégi és esti teljes vonali pótlás 4,5 milliárd forint többletkiadást jelentett tavaly a BKV-nak.
A metró újpesti szakaszának felújítása már véget ért, de a középső még el sem kezdődött. Hétvégenként mégis pótlóbuszozni kell a vonalnak ezen a részén is. Azt, hogy miért erre van szükség, itt írtuk meg.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.