A Győr és Bécs között közlekedő Talent motorvonatokból kritikusan kevés üzemképes jelenleg, a MÁV-Start szerint ezen változtatni kell, ezért más cégekkel közös szerződésben vállalták a helyzet rendezését. A vasúttársaság a rendszeresen elromló motorvonatok miatt máig perli a gyártó Bombardiert.
Szerződést kötött a MÁV-START az állományában levő tíz Bombardier Talent motorvonat karbantartására és felújítására, áll a vasúttársaság közleményében.
Az ügy előzménye, hogy a Közlekedő Tömeg Egyesület hosszú posztot közölt arról blogján, hogy a tíz, 2006-2007 során vásárolt motorvonat nagy része csapnivaló állapotban van, mivel a MÁV-Start elégtelenül karbantartja őket.
A MÁV közleményében is elismeri, hogy jelenleg 30-40 százalékos rendelkezésre állással közlekedik a tíz motorvonat, azaz a többségük rendszerint áll a szervizigény miatt. Ennek a helyzetnek a javítása érdekében a MÁV-START, a MÁV Vagon és az ÖBB két évre szóló szerződést kötött, hogy a Talentek főjavítása, konstrukciós hibáinak megszüntetése, valamint gazdaságos és hatékony fenntartása mielőbb rendeződjön.
A Talent motorvonatokat jelenleg a Győr és Bécs közötti EU-regiós közlekedésben használja a vasúttársaság, azonban az eredeti járműkonstrukciós hibák miatt alacsony szintű a rendelkezésre állásuk. Az április közepén életbe lépő megállapodásnak köszönhetően mind a tíz Talent átesik a szükséges kötelező nagyjavításon, így az üzemképességük jelentősen javul, jövő év végére a 80-90 százalékot is elérheti. (A megbízhatóságukról híres FLIRT motorvonatoké 95 százalék körüli).
Emellett a Talent-flotta tagjai kívül-belül is megújulnak, a FLIRT típusokhoz hasonló, kék-fehér-sárga festést kapnak. A megújult járművekről a vasúttársaság képet is közölt:
A vasúttársaság arra is emlékeztetett:
egy 2006-os kormánydöntés során kerültek a vasúttársasághoz a Talentek – miután gyártójuk, a Bombardier megtámadta a Flirtöket szállító Stadler győzelmét. A Talent motorvonatok magas vételáruk ellenére is csak viszonylag alacsony üzemképességgel tudtak üzemelni az elmúlt bő tíz év során.
A 2012. január és 2017. augusztus közötti időszak üzemképes darabszáma hektikusan, 3 és 8 között változott a járműkonstrukciós hibák miatt. A különböző műszaki problémák miatt a gyártóval a járművek tulajdonosaként a MÁV jelenleg is perben áll.
Jelenleg három-négy jármű üzemeltethető csak a soron következő főjavításuk miatt, így akár egy meghibásodás is jelentősen befolyásolhatja a forgalomba állítható járművek számát.
* * * Személyi hitel, ha rövid időn belül pénzre van szükség
Előfordul, hogy hirtelen nagyobb összegre van szükségünk – pl. lakásfelújítás, autóvásárlás –, ebben a helyzetben a személyi kölcsön lehet az ideális megoldás, ugyanis akár egy héten belül a számlánkon lehet a szükséges összeg. A Bankmonitor személyi kölcsön kalkulátorával pár perc alatt kiválasztható a legkedvezőbb hitelajánlat.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.