Így csökkenti a cég a műanyag-felhasználását.
További 210 tonnával csökkenti a műanyag-felhasználását az év végéig a Lidl Magyarország a saját márkás ásványvizek PET-palackjainak súlycsökkentésével, továbbá műanyag csomagolásának visszaszorításával – tájékoztatta az áruházlánc pénteken az MTI-t.
A közleményben kiemelték: az áruházlánc idén júniustól a vastagabb és színnel nyomtatott fólia helyett egy átlátszó, vékonyabb és festékmentes fóliát használ fel minden ásványvizének egységcsomagolására.
A fejlesztések révén kevesebb fóliára van szükség, továbbá a nyomatlan fólia könnyebben újrahasznosítható, használata által pedig elkerülhetők a víz- és légszennyezést okozó festési folyamatok – ismertették.
A Lidl 2018-ban jelentette be, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, saját márkás termékei plasztikcsomagolásainak újrahasznosíthatóságát pedig 100 százalékig biztosítani fogja.
Első lépésként tavaly augusztusban a saját márkás energiaitalok papírtálcáiról tüntették el a műanyagot, majd bejelentették, hogy 2019 végéig az áruházlánc megszünteti az egyszer használatos műanyag termékek – a szívószálak, eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák – értékesítését.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.