A főpolgármester szerint hosszú távon a ferihegyi repülőtér növekvő forgalma miatt egy új repülőtér építésére lehet szükség.
Két hónapja egyeztetnek Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel a repülőtér okozta zajpanaszok mérsékléséért – jelentette be pénteki sajtótájékoztatóján a főpolgármester, hozzátéve: az ügyben javaslatokat dolgoztak ki.
Az egyik az, amiről Tarlós István csütörtökön már beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában. Azt javasolják, hogy a személyszállító gépeknek éjszakára teljes körű repülési tilalmat vezessenek be, módosítsák a zajterhelések értékelését, és a Budapest Airporttól vegye át a zajmérést a Nemzeti Közlekedési Hatóság.
Hosszú távú javaslatuk pedig az, hogy a teherforgalmat, valamint a fapados légitársaságok repülőgépeit kisebb, esetleg Budapesttől távolabb levő repülőtérre irányítsák. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér így csak a klasszikus nemzetközi személyforgalmat bonyolítaná.
Tarlós szerint a főváros közfejlesztési tanácsa is támogatja a tervet, amelynek a munkájában a kormány is részt vesz.
Ahogy megírtuk, a főpolgármester tájékoztatója után közölte pénteken sajtótájékoztatón Horváth Csaba, az MSZP fővárosi képviselője, hogy ellenzéki politikusok és szakértők hónapok óta mondják: szükség van egy második repülőtérre Budapesttől 30-40 kilométerre.
A tervet Tarlós István kihívója, Karácsony Gergely főpolgármester-jelölt is üdvözölte.
Az RTL Klub Híradója által megkérdezett szakértő szerint a jelenlegi forgalom nem indokolja új repülőtér építését. Pető György szerint Pest megyében nagyon költséges és hosszadalmas volna egy ilyen beruházást megvalósítani, a jelenlegi forgalmi adatok és az előrejelzések alapján nem is érdemes.
A Híradó megkeresésére az Innovációs és Technológiai Minisztérium azt közölte, hogy a repülőtéri zajterhelés megoldásával külön bizottság foglalkozik. Azt ők nem erősítették meg, hogy a kormány is támogatná egy
új légi kikötő építését.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.