A 4 megállós hosszabbítást már lassan három évtizede szeretnék. Most 3 milliárdért meg is tervezik. A megvalósulás időpontjáról azonban még mindig nem esett szó.
A 3-as metrót már az Árpád híd–Újpest-Központ-szakasz 1990-es átadásakor is meg akarták hosszabbítani Káposztásmegyerig (az alagút meg is van majdnem az Árpád Üzletház vonaláig, de ezt a részt jelenleg csak a vonatok tárolására használják). Aztán másképp alakultak a dolgok. Noha a 3-as metró felújításának tervezésekor ismét napvilágot látott egy látványterv az Óceánárok utcai (Káposztásmegyer) megállóról, a felújítás programjába végül nem került bele a meghosszabbítás.
A Magyar Építők most megírta, a FŐMTERV Zrt. és a VIKÖTI Kft. tervezheti meg a vonal meghosszabbítását nettó 3 milliárd forintért. A 4,9 kilométeres vonalon négy új állomás épül, kettő a felszín alatt – várhatóan az Árpád Üzletháznál és Rákospalota-Újpest vasútállomásnál, illetve kettő a felszínen, egy az Óceánárok utca és egy a Szilas-patak vonalánál. Utóbbi intermodális csomópont lesz, a 14-es villamos végállomásán kívül a váci vasútvonal is kap egy megállót itt, illetve távolsági buszvégállomást, B+R és P+R parkolókat is kialakítanának itt.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.