Az önkormányzat eddig szinte semmit nem árult el a projektről.
Nemrég írtunk arról, hogy megkezdődtek a Gellért-hegyi sikló építési munkálatai az Erzsébet híd budai hídfőjénél. A G7 akkor megpróbált többet is megtudni a projektről, de nem járt sikerrel, csak a helyszínen dolgozó munkások tudtak némi felvilágosítást adni, az önkormányzat viszont semmit nem árult el. Jelenleg a Gellérthegyi Sikló Beruházó Szolgáltató Kft.-nek van hatályos szerződése a beruházásra, a cég szerint megvan minden szükséges engedélyük, és nemrég kezdték az egyeztetéseket a budapesti városvezetéssel a részletektől.
Az önkormányzat csak most, egy hónappal a megkeresés után válaszolt a G7-nek. Megerősítették, hogy az Erzsébet híd budai hídfőjénél valóban a projekttel kapcsolatos munkálatok zajlanak, a munkások éppen régészeti feltárást végeznek. Azt is elárulták, hogy a tényleges építési munkák a következő fél évben kezdődnek, és körülbelül 15 hónapig fognak tartani, ami azt jelenti, hogy 2020 nyarán már siklóval lehetne menni a Gellért-hegyre.
A Főpolgármesteri Hivatal szerint ha a sikló elkészül, eltűnhetnek a turistabuszok a Gellért-hegyről. 2013-ban a BKK kötelezettséget vállalt arra, hogy a sikló megépülésekor kezdeményezi a “turisztikai célú buszjáratok” behajtásának tilalmát a Gellért-hegyre a környezet megóvása és a hegy tehermentesítése érdekében.
A sikló bejárata a Rác fürdő mellett induló, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróból nyílik majd, de a budavári siklóval ellentétben egy pálya lenne, középen egy kitérővel. A sikló az első, meredekebb szakaszon a föld alatt futna, majd egy 3,5 méter magas hídszerkezeten halad a Citadella sétányig. A Főpolgármesteri Hivatal szerint a BKK a beruházás megvalósításában aktívan nem vesz részt, a kivitelezők kiválasztását is a magánbefektetők végzik.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.