Pedig nem ők helyezik el az illegális hulladékot a vasúti területen, mondja el közleményében a vasúttársaság.
Háromszázmillió forint értékű keretszerződést írt alá a MÁV a vasúti területeken létrejött illegális hulladéklerakók felszámolása érdekében. Az ingatlan tulajdonosa felelős a területén található hulladékért, de a vasúti területeken és a nyílt pálya közelében található illegális szemétlerakók nem a MÁV tevékenységéből származnak, írják. A több 10 ezer köbméterre tehető szemét jellemzően lakossági, kommunális hulladékból, használt műszaki cikkekből, építési törmelékből és zöldhulladékból tevődik össze.
A vasúttársaság tavaly 165 millió forintot költött az illegális szeméthalmok felszámolására és 8850 tonnát szállíttatott el vasúti területekről országszerte. A legnagyobb, a budapesti, Rákospatak utcai illegális hulladéklerakó volt, ahonnan 4666 tonna, míg Szajolból 2698 tonna gazdátlan szemét elszállításáról kellett gondoskodnia a MÁV-nak, de sok más helyszínről is elvitette a mások által elhagyott szemetet, írják közleményükben.
A vasúttársaság munkacsoportot hozott létre az illegális hulladéklerakás megelőzésére, felszámolására vonatkozó akcióterv előkészítésére. De látványos eredményt elérni csak tudatosabb társadalom, tudatosabb lakóközösség közreműködésével lehet, teszi hozzá a vasúttársaság.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.