A gépeket a HM szerint tapasztalatlan pilóták vezetik, ezért a korlátozás, de most Orbán Viktor repked velük.
Ahogy arról beszámoltunk, hiába vett elvileg a Magyar Honvédség három repülőgépet is (két Airbus A319-est, valamint egy Dassault Falcon 7X-et) új "csapatszállítóknak", egy iraki katonai kontingens szokásos váltását augusztus végén mégis egy ukrán bérrepülővel oldották meg, miközben az elvileg a honvédségnek vett szállítógépeket leginkább Orbán Viktor használja.
A gépek használatát firtató kérdésekre Benkő Tibor honvédelmi miniszter korábban azt válaszolta, hogy a pilóták és a személyzet kiképzése során, a pilóták repülési és üzemeltetési tapasztalatának megszerzéséig a gépeket csak kisebb delegáció szállítására használják, a Népszava azonban most ismét rákérdezett a dologra, a Honvédelmi Minisztérium pedig azt válaszolta, hogy
a katonai légügyi hatóság korlátozásokat vezetett be, ennek értelmében egyelőre 40 főnél többet nem szállíthatnak az Airbusok.
A lap felhívja a figyelmet, hogy ha ez a pilóták tapasztalatlansága miatt van így, akkor különös, hogy miért szállíthatják mégis az elvileg tapasztalatlan pilóták a magyar miniszterelnököt? A lap hozzátette, ahhoz, hogy valaki Airbust vezessen, egyébként is szükséges egy úgynevezett Airline Transport Pilot Licence (ATPL) nevű bizonyítvány, illetve egy típusengedély, ezek birtokában azonban már teljesen mindegy, hogy hány ember tartózkodik a gépen.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.