Két SUV modelljének az árát is emeli a BMW Kínában, mivel azokat az USA-ban gyártják. Hasonló lépésre kényszerült a Daimler is.
A BMW német autógyár az X5 és az X6 modelljeire 4, illetve 7 százalékos áremelést javasol a kínai kereskedőknek, válaszul arra, hogy Peking pár hete 25 százalékos újabb vámmal sújtotta az USA-ban gyártott autók behozatalát. Peking júliusban 34 milliárd dollárnyi amerikai importra vetett ki újabb sarcot, köztük az autókra is.
Az USA-ból Kínába szállított autókat így jelenleg összesen 40 százalékos vám sújtja. Ami azt jelenti, hogy a BMW a veszteség jelentős részét lenyeli. Mivel azonban a két luxusmodell igen népszerű Kínában, a német autógyár magas haszonnal adja el őket, amely viszont most nyilvánvalóan a vámok miatt jelentősen csökken. Az SUV típusok eladása szárnyal Kínában, a BMW tavaly az amerikai gyáraiból több, mint százezret adott el belőlük az ázsiai országban.
Kína a világ legnagyobb autópiaca, és a vámköltségek lenyelésével a BMW csak követi a Fordot, amely közölte, egyelőre nem emeli a Kínába szállított autói árát, nehogy megtörje az eladási lendületet. A luxus autómárkák között igen éles a verseny Kínában.
A BMW német riválisa, a Daimler a napokban csekély mértékben emelte a GLE modelljének az árát, amelyet ugyancsak az USA-ban gyártanak. A Daimler egyúttal közölte, hogy az idén az adózás előtti profitja várhatóan csökken, mert az új kínai vámok visszafoghatják a Mercedes SUV modelljei iránti keresletet.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.