Gazdaság hvg.hu 2018. június. 26. 16:10

Ismét ritkítani kellett a csepeli HÉV-et műszaki hiba miatt

Éppen egy hónapja kellett ideiglenesen megemelni a járművek követési időközét meghibásodások miatt, most ismét, ezúttal augusztus végéig így is marad. Egy átlagos HÉV-kocsi 43 éves.

Június 25-étől ritkábban, 10 percenként jár a csepeli HÉV. De nem azért, mert itt a nyári szünet, hanem azért, mert annyi kocsi hibásodott meg, hogy nem tudnák tartani az ilyenkor kiírt menetrendet. A MÁV-HÉV Zrt. közleményében azt írja, műszaki problémák miatt a H7-es HÉV június 25-től – várhatóan augusztus végéig – tízpercenként közlekedik. A változásokról a MÁV-HÉV Facebook-oldalán, a BKK Info oldalon, valamint a MÁVINFORM hírei között tájékoztatnak.

Éppen egy hónapja több szerelvény futóművén kisebb felületi sérülést találtak a szakemberek, a további vizsgálatok elvégzése miatt az érintett szerelvényeket azonnal kivonták a forgalomból, így napokig kevesebb kocsi közlekedett a vonalon, tehát ritkításra volt szükség.

Ez után nem sokkal a ráckevei HÉV-vonalon HÉV-pótló, dízel motorvonatokat állítottak forgalomba. A HÉV-flotta átlagéletkora 43 év, mind a pálya, mind a járműpark komoly megújításra szorulna.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2025. január. 07. 09:30

Laczó Adrienn, lemondott bíró: Dermesztő hatás nyomja rá a bélyegét az egész bírói szervezetre

„Az ember csak akkor veszi észre, hogy nem kapott levegőt, amikor felbukkan a víz alól” – mondja Laczó Adrienn volt bíró, aki januártól egy ügyvédi irodában dolgozik tovább. A Fővárosi Törvényszék Büntető Kollégiumának egykori tanácselnöke szerint a bírák közül egyre többen érzik, hogy olyan nyomás nehezedik rájuk, ami nem megengedhető. Hogyan nyilvánul meg ez a nyomás, és volt-e bármilyen hatása a bírák kiállásának? Miért volt szerinte mélyen sértő az új OBT-elnök nyilatkozata a „zavaró hangokról”? HVG-portré.