Gazdaság hvg.hu 2018. június. 05. 11:34

Durván jön föl a Lidl, de az első hely még távoli

Kijött a kiskereskedelmi láncok toplistája.

Tavalyi teljesítménye alapján változatlanul a Tesco a legnagyobb forgalmú kereskedelmi lánc Magyarországon, csaknem 809 milliárd forintos becsült bruttó forgalommal - közölte a Trade magazin.

A szaklap listáján a második és a harmadik helyen sincs változás: a Coop 604 milliárd forintos, a Spar 562,5 milliárdos bruttó forgalmat ért el tavaly. A dobogóról ismét lecsúszott a CBA, de a Trade számításai szerint kicsit még növelni tudta forgalmát, igaz az 503 milliárd után elért 508 milliárd leginkább stagnálásnak tűnik az ötödik helyre feljövő Lidl 66 milliárdos növekményéhez képest. A német diszkont bruttó forgalma tavaly a Trade magazin szerint 450 milliárd forintot ért el.

A Lidl nem csak rekordszintű növekedést produkált, de leszorította a hatodik helyre szorította vissza a Reál üzletláncot, amely 398 milliárdot ért el. A listán az Auchan a hetedik, a Penny a nyolcadik és az Aldi a kilencedik, a tizedik helyre pedig a dm került.

A toplistán összességében minden lánc növelni tudta bevételét az előző évihez képest. Az egy boltra jutó bevétel is az Auchan esetében a legmagasabb, amit magyaráz, hogy a láncnak csak hipermarketjei vannak.

Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője a közleményben kiemelte: az FMCG-szektor egésze jól teljesített, köszönhetően a fogyasztás emelkedésének, a bizalmi index kimagasló értékének, a növekvő béreknek és a munkanélküliség csökkenésének.

Értékelése szerint ugyanakkor a munkaerőhiány egyre súlyosabb, amelyre a technológiai fejlesztések nem mindenhol és nem minden cég számára nyújtanak jövőbeli megoldást. A törvényi előírások mellett a munkaerőhiány is nagymértékű béremelést kívánt meg a cégektől tavaly, és ez az elvárás nehéz helyzetet teremtett a kisebb cégeknél, a kevés alkalmazottal dolgozó kisboltok esetében. Így a kisboltok száma is csökkent, ám egy boltra vetített forgalmuk nőtt.

(Trade)

zöldhasú
Hirdetés