A főváros egyik régi szégyenfoltja évről évre rondább, sok ide érkező vendég, turista sokszor Kőbánya-Kispest málladozó vasútállomását látja először Budapestből.
Nyílt tendert írt ki a MÁV Kőbánya-Kispest vasútállomás korszerűsítésének tervezésére – az utastereket érinti a felhívás, amely még feltételes, mert az EU egyelőre nem bólintott rá a finanszírozásra.
A Köki terminál építésének része volt a 3-as metró végállomásának megközelítése egy új felüljárón keresztül, de elmaradt a vasútállomás megközelítésének megkönnyítése. A Közbeszerzési Értesítőben megjelent felhívás most ezt pótolja, bár a megvalósulásra éveket kell várni – írja a Napi.hu.
A tervezésre kiírt közbeszerzés a teljes körű és komplex rekonstrukciót tartalmazza. Így felvételi épület készülne, átépítenék a perontetőket, lifteket és mozgólépcsőket szerelnének fel, de a legnagyobb falat egy 120-140 méteres gyalogos felüljáró megtervezése, ami a villamosított vasúti pálya felett ívelne át.
Ezért ajánlatot csak az tehet, aki az elmúlt 3 és 6 év közötti időszakból be tud mutatni referenciaként egy legalább 40 méter szerkezeti hosszúságú, villamosított vasúti pálya feletti, utas vagy közforgalom számára megnyitott gyalogos és/vagy kerékpáros felüljáró tervezését.
A tervezést az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program terhére finanszíroznák. Az ajánlatok benyújtásának határideje május 15-e.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.