Békéscsaba és Kondoros között 2021 elejére kell elkészülnie az M44-esnek, Tiszakürt és Kondoros között pedig elvileg már a jövő év második felére elkészül.
Tavasszal kezdődhet az M44-es gyorsforgalmi út Kondoros és Békéscsaba közötti szakaszának építése. Múlt héten átadták a munkaterületet a közbeszerzésen nyertes kivitelezőnek, a Duna Aszfalt Kft.-nek – mondta Dankó Béla fideszes országgyűlési képviselő csütörtökön.
A közbeszerzési eljárás csaknem egy évvel tovább tartott a tervezettnél, így az átadási határidő 2021. január 31-re változott. A 18 kilométeres szakaszon a régészeti feltárást és a lőszermentesítést már meg is kezdték. A szakasz nettó 41 milliárd forint belföldi forrásból valósul meg Dankó Béla szerint.
Az M44-es Kondoros és Tiszakürt közti 62 kilométeres szakaszának építése ütemterv szerint halad, befejezése 2019. harmadik negyedévére várható. Erre a részre 145,68 milliárd forintot fordítanak. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő szerint a szakaszon 49 hidat valamint egy 450 méter hosszú acél ívhidat építenek, a cölöpözés több helyen már elkészült, és zajlik a pillérek kialakítása is.
A harmadik, Tiszakürt–Lakitelek közti 10 kilométeres szakaszra nemrég írták ki a közbeszerzést. Itt a feladat része egyebek mellett egy új tiszai híd tervezése és építése, továbbá a nyertesnek meg kell építenie a lakitelki mérnökségi telepet is. A tervezésre és kivitelezésre 32 hónapot határozott meg a NIF. Az M44-es gyorsforgalmi út 110 kilométer hosszú lesz, 54,6 kilométernyi fejlesztés Békés megyében valósul meg.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.