Hiába tévesztik meg a vásárlókat sok gyógyhatást ígérő készítmény reklámjával, jobbára csak a versenyhivatal harcol ez ellen.
Vírusellenes, legyőzi a hpv-t, a krónikus gyulladásokat, a Lyme-kórt, és még a rákos sejtek működését is „visszaregulálja”, ráadásul a mérgező gyógyszerekkel ellentétben mellékhatásmentes – így hirdette egy orvos a Dr. Juice ezüstkolloidját a cég honlapján. Azt már nem említette, hogy a termék nagyobb koncentrációban mérgező lehet, pedig az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet állásfoglalása szerint semmilyen ezüstkolloid-tartalmú élelmiszer vagy étrend-kiegészítő nem kerülhet forgalomba.
Az e heti HVG arról ír: a Magyar Orvosi Kamara fél évre eltiltotta a terméket hirdető orvost a praxisától. Juhász György azt tagadta az etikai bizottság előtt, hogy üzleti kapcsolat fűzte volna a gyártóhoz. Amint a kamara nehezményezte a reklámtevékenységét, a Dr. Juice egy másik orvost választott reklámarcnak.
A Gazdasági Versenyhivatal rendszeresen lecsap a gyógyterméknek nevezett, de gyógyszerként nem eladható szerek forgalmazóira. Sok dolguk van ezzel: számos forgalmazó nagy üzletet lát az ezüst antibakteriális hatásában. Boldogkői Zsolt, a szegedi egyetem Orvosi Biológiai Intézetének tanszékvezetője a HVG-nak azt mondta erről: a sósav is megöli a baktériumokat, mégsem ajánlják belső fertőtlenítésre. Arra pedig semmilyen tudományos bizonyíték nincs, hogy az ezüstkolloid egyetlen betegséget is meggyógyított volna, csak néhány lelkes kommentelő bizonygatja egymásnak, hogy már a napóleoni háborúk idején felfedezett hatású szer volna ez.
Részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.