Átlagosan egymilliárd forintnál is több pénzbe kerül egy kilométer pályafelújítás, egy perc gyorsulást pedig kilencmilliárd forintból tudtak kihozni.
Átlagosan több, mint nettó 1 milliárd forintba került egy kilométernyi vasúti pályafelújítás az elmúlt években – számolta össze az Index. Még több pénzbe került a gyorsulás: egy percet nyerni a menetidőn átlagosan közel 9 milliárd forintból lehetett. Vagyis egymilliárd forintból kicsit több, mint 6 másodpercet tudnak gyorsulni a vonatok.
A legdrágább a Szajol–Püspökladány-vonal volt: ott 1 kilométer átlagban 1,8 milliárdból jött ki. Egy perc időnyerés is ezen a vonalon került a legtöbbe, 40 milliárd forint az ára minden percnek. A második legdrágább a Kelenföld és Székesfehérvár közötti szakasz, az kilométerenként 1,63 milliárd forintba került, igaz, a vonatok sokat gyorsultak, egy perc nyereség 5 milliárdból jött ki. A dobogóra még a budapesti Északi vasúti Duna-hidat Esztergommal összekötő vonal felújítása fért fel, ott másfél milliárd forint volt a kilométerenkénti ár, és minden 4,2 milliárd forint beruházással nyertek egy percet.
* * * Személyi hitel, ha rövid időn belül pénzre van szükség
Előfordul, hogy hirtelen nagyobb összegre van szükségünk – pl. lakásfelújítás, autóvásárlás –, ebben a helyzetben a személyi kölcsön lehet az ideális megoldás, ugyanis akár egy héten belül a számlánkon lehet a szükséges összeg. A Bankmonitor személyi kölcsön kalkulátorával pár perc alatt kiválasztható a legkedvezőbb hitelajánlat.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.