Gazdaság hvg.hu/MTI 2018. január. 19. 16:54

Az egyik zöld nem jött be a Coca-Colának, most egy másikkal próbálkozik

Új stratégiával próbálkozik a Coca-Cola, a következő 7-12 évre jókora változásokat ígér a cég.

Új globális hulladékkezelési stratégiát hirdetett a Coca-Cola, a világ legnagyobb üdítőital-gyártója. A cég teljesen átalakítani tervezi a csomagolási gyakorlatát – a cél az, hogy 2025-ig a csomagolóanyagai 100 százalékban újrahasznosíthatók legyenek, 2030-ig pedig 100 százalékra növelje palackjai visszagyűjtési és újrahasznosítási arányát.

A vállalat 2015-ben, a tervezettnél öt évvel korábban elérte és túl is szárnyalta azt a célkitűzését, hogy az üdítőitalaiban felhasznált vizet 100 százalékban visszapótolja a víznyerő helyeken.

A Coca-Cola Magyarországon forgalmazott PET-palackjai már most is 100 százalékban újrahasznosíthatóak, a magyar gyártás során felhasznált műanyag mennyisége pedig 15 százalékkal csökkent az utóbbi pár évben. Az újrahasznosított műanyag aránya jelenleg átlagosan 20 százalék, ezt 2030-ig 50 százalékra növelnék.

A cég korábban próbálkozott már azzal is, hogy az egészségtudatos fogyasztókat célozza meg, de a zöld címkés Coca-Cola nagy bukás lett.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 06. 09:30

MVM-terjeszkedés Romániában: a helyiek szerint Orbán most tolja be az országba Putyin trójai falovát

A magyar állami energiacég kivásárolja a német E.On-t Románia második legnagyobb gázcégéből. A helyi félelmek szerint, ha az üzlet lezárul, az MVM orosz gázzal fogja ellátni az ország háztartásainak csaknem felét, és ezzel nagyban erősödik Moszkva befolyása Bukarestben. A tranzakció 2025 első felében zárulhat, de még elkaszálhatják. Ennek az esélyét erősítheti az a sürgősségi rendelet, mellyel a román kormány megakadályozhatja a stratégiai fontosságú vállalatok “ellenséges” átvételét.