Mostanáig 21 szerelvény érkezett vissza Oroszországból Budapestre, közülük 19 szállít utasokat.
A BKV Zrt. eddig összesen 98,9 millió euró értékű számlát fizetett ki az orosz Metrovagonmasnak a 3-as metróvonalon közlekedő 16 szerelvény felújításáért és a kapcsolódó szolgáltatásokért, azaz menekítőeszközökért, szimulátorokért és tartalék alkatrészekért – írja a közlekedési cégtől kapott adatokra hivatkozva a Világgazdaság.
Az orosz vállalat a szerződés szerint összesen 37 szerelvényt újít fel, amelyek közül a jövő év második feléig mindegyik visszaérkezik. A projekt költsége legfeljebb 219,2 millió euró.
A felújításon átesett első szerelvények márciusban álltak forgalomba, és az első időkben rengeteg probléma volt velük, gyakran kellett pihentetni őket. Emiatt júniusban Tarlós István főpolgármester – emlékeztet a lap – azt mondta, hogy a hibák miatt a BKV több mint kétmilliárd forint kötbérigénnyel fog élni a gyártóval szemben, erről folynak a jogi egyeztetések. Szeptemberben aztán Tarlós már 2,5 milliárdos kötbérről beszélt.
A BKV most azt közölte, hogy a kötbértárgyalások folyamatban vannak, a végleges összeg azok lezárulta után határozható meg.
Közben úgy tűnik, hogy a metrókkal már nem csak technikai problémák adódnak: fotóink mutatják, hogy a kocsik épp azokon a helyeken színeződtek el, ahol a felújítás előtt rohadtak. A főpolgármester szerint olajfoltok voltak.
Egy korábbi műszaki problémát pedig egy fakocka okozott, íme az akkori Tarlós-magyarázat:
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.