A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) legfrissebb felmérése szerint az utasok leginkább az online jegyvásárlással és utasfelvétellel, legkevésbé pedig a határellenőrzéssel és a fedélzeti szórakoztató rendszerekkel elégedettek.
Az utasok 80 százaléka elégedett az internetes jegyfoglalással, illetve utasfelvételi eljárással, és tavalyhoz képest javult az utasbiztonsági ellenőrzés, a fedélzeti szolgáltatások és a feladott poggyász átvételének megítélése is – közölte a montreáli székhelyű, kétszáz légitársaságot tömörítő IATA, amely 11 ezer légi utas megkérdezésével végzett felmérést.
A legkevésbé az utasok a határ- és útlevél-ellenőrzéssel, valamint a repülőgépek fedélzeti szórakoztató rendszereivel (20-20 százalék) vannak megelégedve.
Az elmúlt 12 hónapban a megkérdezettek 74 százaléka használt okostelefonon lévő elektronikus beszállókártyát, 64 százalékuk biometrikus útlevelet használt azonosításhoz, és az utasok fele kedveli és használja a csomagfeladó automatákat, és arányuk 3 százalékkal nőtt tavalyhoz képest.
Az utasok 72 százaléka preferálja az automatikus beléptetőkapukat a beszállításnál, és 33 százalékuk biometrikus azonosítással váltaná ki a beszállókártyát, és egyre többen szeretnének SMS helyett e-mailben és okostelefonos alkalmazásokon keresztül (28 százalék) információkat kapni a járattal kapcsolatban.
Egyre többen vannak azok, akik a repülőgép saját rendszerei helyett a saját eszközeiken szeretnének digitális tartalmat elérni (42 százalék), és a fedélzeti wi-fi is egyre népszerűbb, amelyet a megkérdezettek 73 százaléka szörfölésre és üzenetküldésre használ.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.