Gazdaság hvg.hu 2017. november. 04. 17:02

Súlyos milliárdokat költött az állam reklámra: itt a mérleg, ismerős nevekkel

Tavaly három befutó volt a 2017-es év kommunikációjára kiírt 25 milliárd forintos gigatenderen, valamennyiük neve ismert, és Rogán Antal miniszter jó ismerőseiként emlegetik őket.

A Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal pénteken tette közzé az európai uniós közbeszerzési értesítőben, hogy július elejétől szeptember végéig kinél mennyit költött a keretösszegből az állami cégek kommunikációjára – írja a Magyar Nemzet.

Az adatok szerint Csetényi Csaba cégei (Network 360 Kft., Affiliate Network Kft.), Kuna Tibor (Young and Partners Kft., Trinity Communications Kft.) a Sprint Nyomdaipari Kft.-vel, valamint Balásy Gyula vállalkozásai (Lounge Design Kft., New Land Media Kft.) látják el az összes állami vállalat, illetve minisztérium idei kommunikációs valamint médiafeladatait.

2017 második negyedévében Balásy Gyula cégei 3,7 milliárd, Kuna Tibor cégei 250 millió, Csetényi Csaba cégei pedig 37 millió forintot kaptak az állami cégek reklámozására.

Balásy Gyula vállalkozásai 720 millió forintért bűnügyi tévésorozatot készítenek a Belügyminisztériumnak, vagy éppen a Nemzeti Közművek Zrt. arculatváltásához kapcsolódó kommunikációs és médiaügynökségi feladatokat látják el 500 millió forintból.

Csetényi Csaba vállalkozásai az Államadósság-kezelő Központ belföldi kommunikációjához nyújtanak segítséget.

Kuna Tibor cégeinek és a Sprint Nyomdaipari Kft.-nek a 2017-es budapesti FINA-világbajnokság utókommunikációjához tartozó filmgyártási feladatok ellátásával kell beérniük, ami 230 millió forintot jelent.

A második negyedévben négymilliárd forint ment el az állami cégek reklámozására. A legdrágább a Magyar Turisztikai Ügynökség kampánya volt, nettó kétmilliárd forint. De jutott majdnem félmilliárd az elektronikus adóbevallás és a Nemzeti Közművek reklámozására is.

Az 5,5 milliárd forint csak a kifizetett tételeket tükrözi. A Magyar Nemzet korábbi számításai szerint a kommunikációs hivatal idén jóval több pénzért, összesen 42 milliárd forint értékben köthetett szerződéseket, a tavaly kiírt 25 milliárd forintos keretközbeszerzést megfejelve.

Az eredeti költségkeretet úgy tudja átlépni a hivatal, hogy a társaságokkal kötött keretszerződésben rögzítették: kétszer vissza tudja tölteni, így ez az összeg akár 75 milliárd forintra is megemelhető. Az idén a legnagyobbat Balásy Gyula cégei, a Lounge Design és a New Land Kft. hasították a tortából, az ő érdekeltségei 24 milliárd forint elköltésének lehetőségét nyerték el a tervezett 25 milliárdból – olvasható a cikkben.

zöldhasú
Hirdetés